Budvar sa dohodol s BrewDogom. Bude distribuovať jeho pivo 

Budvar a BrewDog - spolupráca

Na česko-slovenskom pivovarníckom trhu dochádza k zaujímavej pivovarníckej dohode, ktorá sa môže výrazným spôsobom dotknúť aj menších hráčov. Na spolupráci sa totiž dohodol český pivovar Budějovický Budvar a škótsky BrewDog.

Oslovili ich

Zaujímavú dohodu inicioval škótsky pivovar. „Pivovar BrewDog nás na konci minulého roka oslovil s ponukou spolupráce v oblasti distribúcie na domácom trhu,“ hovorí pre portál oPive.sk hovorkyňa Budějovického Budvaru Markéta Ježková.

Podľa jej slov týmto krokom nadviazali na spoluprácu zo Spojeného kráľovstva. Okrem iného sa pivo z Česka dostalo do podnikov BrewDogu. V prípade novej spolupráce bude Budvar distribuovať pivo značky BrewDog na český aj slovenský trh.

„Distribúcia piva značky BrewDog bude prebiehať tak v krčmách, ako aj v obchodoch,“ konštatuje Markéta JežkováPodľa informácií oPive.sk bol pre BrewDog dôležitý prienik do reťazcov, o ktorý sa pokúšal na našom trhu už dlhšie.

V praxi sa tak značka BrewDog stane dostupnejšia. Pivo škótskeho pivovaru by malo pribudnúť v podnikoch, kde sa čapuje Budvar, ale aj v reťazcoch, kde predávaj pivo z českého štátneho pivovaru.

Väčšia expanzia

BrewDog založili v roku 2007 James Watt a Martin Dickie. Pivovar si veľmi rýchlo vypracoval popularitu. Pomohol tomu predaj piva cez reťazce, ale aj nekonvenčný marketing. Jeho majitelia sa nebáli provokovať či zviditeľňovať aj netradičnými krokmi. 

Zverejnili receptúry svojich pív, nebáli sa súdiť s konkurentmi, otvorili prvý pivný hotel či uskutočnili prvý pivný let. Aj keď sa pivovar od svojho vzniku profiloval a označoval ako „craft“, dnes môžeme polemizovať nad jeho zaradením v tejto kategórii. 

Aj spolupráca s Budvarom potvrdzuje trend, že veľké pivovary čoraz intenzívnejšie prenikajú do vôd, ktoré doteraz patrili malým remeselným hráčom. Aj keď popularita remeselného piva stúpa, značná časť pivárov ho neochutnala. 

Slovenský Heineken si nedávno nechal urobiť prieskum, podľa ktorého až 51 percent spotrebiteľov ešte nepilo „špeciálne“ pivo. Väčšiemu rozšíreniu môžu pomôcť práve spolupráce s reťazcami. Kým z západných štátoch je širšia ponuka piva v supermarketoch bežná, u nás je situácia o poznanie horšia.

Prečítajte si aj

Prečo sa v Anglicku darí remeselnému pivu? Pomáha aj cena

Snímka: FB BrewDog