Česi provokujú Američanov: „Naše pivo je originálne“

Budvar

Na Britských ostrovoch sa spustila reklamná kampaň, v ktorej hlavnej úlohe je české a americké pivo. Proti sebe totiž opäť stoja český Budějovický Budvar a americký Budweiser. Tentokrát nejde o pokračovanie súdneho sporu, ale podpichovanie dvoch konkurenčných pivovarov.

Ukázať rodziel

Ako informuje napríklad portál Marketing a média Budějovický Budvar spustil v Spojenom kráľovstve kampaň, ktorá tamojším konzumentom piva vysvetľuje, že Budvar je ležiak s českými koreňmi, nepatrí do žiadnej korporácie a určite nemá nič spoločného s masovo vyrábaným americkým pivom.

Kampaň spustil český pivovar na veľkých reklamných plochách. „V uliciach sa objavujú veľké a odvážne billboardy, ktoré jasne odlišujú náš autentický český ležiak od amerických menovcov. Sú rovnako neprehliadnuteľné ako nezameniteľné,“ píše sa v tlačovej správe.

Budvar v kampani poukazuje na nemenované pivo od konkurencie. Hoci je rozmazané, je veľmi ľahko identifikovateľné.

Rozdiel vo výrobe

Český Budvar chce poukázať aj na rozdiel pri výrobe oboch pív. Ako upozornil portál E15, obaja výrobcovia majú diametrálne odlišné kapacity.

Budějovický Budvar vlani navaril 1,9 milióna hektolitra piva. Na strane druhej, vlastník amerického Budweiseru (belgická spoločnosť Anheuser-Busch InBev) vlani navarila 585 miliónov hektolitrov piva.

„Sme rôzne značky. Rôzne pivá. Rôzne podniky. V skutočnosti si nemôžeme byť menej podobní. Sme dva rôzne svety. A my veríme, že je na čase chopiť sa svetiel reflektorov a dať Veľkej Británii vedieť, čo predstavuje Budějovický Budvar,“ uvádza ku kampani britské zastúpenie českého pivovaru.

Špeciálna kampaň

Okrem toho pivovar spustil aj kampaň „Unmistakably Us (Not U.S.)“. Jej cieľom je poukázať a podporiť ľudí, ktorí sa nepriazňou osudu volajú rovnako ako známe osobnosti.

Pivovar vyzýva tých, ktorí majú rovnaké mená ako ich slávni americkí menovci, aby sa mu prihlásili. Zriadil celoštátnu 24-hodinovú horúcu linku a e-mailovú schránku (unmistakably.us@mccann.com).

Plánuje tiež zorganizovať stretnutie „Namesakes“ Night, kde každý, kto zdieľa svoje meno s veľkou americkou hviezdou, môže rozprávať svoj vlastný, osobitý príbeh. Každý menovec potom môže byť uvedený do digitálnej siene slávy.

Na zozname už sú Michael Jordan z Hertfordshire, Julia Roberts z Bedfordshire a Dwayne Johnson z Glasgow, ale aj Taylor Swift z Tauntonu či Kylie Jenner z Kilmarnocku.

Prečítajte si aj

Ako sa Česi a Američania o značku piva sto rokov súdia

Snímka: Budějovický Budvar