České minipivovary si brúsia zuby na Bratislavu

Na slovenský trh s remeselným pivom mieri silná česká konkurencia. V najbližšej dobe by chcela v Bratislave expandovať novovzniknutá sieť malých českých pivovarov Czech Craft Beers. Práve slovenské hlavné mesto si vyhliadla ako prvú zastávku pri exporte piva za hranice.

Známe mená

Snahu vyvážať pivo do Bratislavy potvrdil v rozhovore pre české Hospodářské noviny Jan Grmela. Jeho meno nie je v pivovarskej brandži vôbec nové. Stojí totiž za pivovarom Lucky Bastard, ktorý sa zameral výlučne na vrchne kvasené pivá a na domácom trhu uspel.

Aj preto v apríli tohto roka prekvapila správa, že pivovar kupuje skupina investorov a včleňuje ho do holdingu Czech Craft Beers. Kúpa etablovanej značky bola len prvým krokom. Investori sa netaja tým, že chcú vybudovať skupinu, ktorá bude zahŕňať šesť až desať malých pivovarov.

S napĺňaním ambiciózneho plánu už začali. Aktuálne pridali k pivovaru Lucky Bastard druhý pivovar. Po takmer storočí obnovili značku Moravia, keď v Brne-Medlánkách otvorili na zelenej lúke nový pivovar. Jeho kapacita nie je vôbec malá, Moravia by mala ročne navariť okolo deväťtisíc hektolitrov piva. Na rozdiel od Lucky Bastardu sa chce zamerať len na spodne kvasené pivá.

Ďalší rast

Moraviou aktuálne plány nekončia. „Čoskoro chceme pridať ďalšie pivovary v Brne, ale aj v širšom regióne. Pôjde v krátkej dobe o tri až štyri ďalšie projekty,“ uviedol pre český denník Jan Grmela. Práve zvyšovanie kapacít i portfólia otvára pre skupinu priestor aj na prienik mimo regiónu.

Hlavný sládok hovorí o tom, že prvým na rade by mala byť Bratislava, po nej aj Viedeň. Výhodou takéhoto zoskupenia môže byť veľkosť. Je známe, že nákup surovín je pre väčších odberateľov výhodnejší, plusom môže byť aj dobre vytvorený distribučný kanál. Aj preto sa dá očakávať, že na našom trhu môžu zaútočiť lepšou cenou.

Skupina chce svoj úspech založiť na spojení skúseností. Okrem už spomínaného Jana Grmelu stojí za skupinou majiteľ reštauračnej siete Zelená kočka Jiří Sojka a predovšetkým Martin Šibal. Práve on má skúsenosti so založením prosperujúceho podniku, keď vybudoval a neskôr úspešne predal výrobcu potravinových doplnkov Valosun. Dodnes má aktivity v USA a Kanade.

Snímka: FB Pivovar Moravia