Čo praje predaju piva? Počasie, hokej aj sviatky

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, kedy sa pivo predáva najlepšie? Áno, pre niekoho je pivo sezónnym nápojom a je spojené hlavne s tou teplejšou časťou roka. Nie vždy to však musí platiť. Existujú totiž podujatia či faktory, ktoré nahrávajú zvýšenej konzumácii piva. Pozreli sme sa teda na to, čo praje lepšiemu predaju piva.

1. Počasie

Začať musíme počasím. Pre mnohých je totiž zlatistý mok spojený s dlhými letnými večermi. Áno, hlavná sezóna piva prebieha v lete. Aj štatisticky sa v tomto období konzumuje najviac piva. Pivovarníci vidia zvýšené predaje už počas prvých teplejších jarných dní.

Neplatí však priama úmera, že čím teplejšie, tým viac piva sa vypije. Predaju piva nepomáhajú extrémy. Pri tropických horúčavách klesá predaj piva, keď konzumenti volia skôr nealkoholické verzie nápojov.

2. Veľké športové podujatia

Viete, čo majú spoločné predajca elektroniky, výrobca slaných pochutín a pivovarník? Tešia sa, keď začnú majstrovstvá sveta v hokeji či futbalový šampionát. Prečo? Práve v tomto období im totiž stúpajú predaje ich výrobkov.

Sledovanie športových podujatí je spojených s emóciami, pohodou a často aj konzumáciou piva. Fanúšikovia častokrát prenosy sledujú v krčmách či puboch. Pivo im na stole zväčša nechýba.

Nie je prekvapením, že analytici očakávajú, že globálny trh s pivom by mal v roku 2024 rásť. Ako uviedla agentúra Reuters, pomôcť by k tomu malo športové leto. V júni sa totiž začnú majstrovstvá Európy vo futbale, ktorú sa tešia popularite nielen na starom kontinente. Na prelome júla a augusta sa zase uskutočnia olympijské hry, ktoré patri medzi najsledovanejšie športové podujatie vôbec.

Že si šport a pivo rozumejú, potvrdzuje aj Robert Kubička, marketingový riaditeľ HEINEKEN Slovensko. „Pivo a športové podujatia patria k sebe. Veríme, že počas zápasu si všetci ešte viac užívajú  momenty zápasov, či už priamo na športoviskách, v gastronomických prevádzkach alebo doma v kruhu priateľov. Naše spojenie so športom prirodzene prináša aj zvýšený záujem o naše produkty,“ naznačuje.  Najväčší slovenský pivovar sa aj preto stal partnerov Slovenského zväzu ľadového hokeja.

3. Festivaly a letné podujatia

Leto je spojené okrem iného aj s festivalmi, ale aj ďalšími podujatiami, ktoré sa konajú vonku. Napríklad pri hudobných festivaloch prepínajú návštevníci do akéhosi dovolenkového módu. Chcú sa baviť, užívať si program a to nahráva aj predaju piva.

Počas festivalov sa pritom predaje pollitrákov počítajú na desaťtisíce. Samozrejme, takéto podujatia nahrávajú predaju pív s nižším obsahom alkoholu, napríklad „desiatkam“.

Uprising

Pivovary sú pritom neraz partnermi festivalov či rôznych eventov. „Pre firmy predstavujú priestor a publikum, ktorému môžu prezentovať svoje značky a produkty. Pre organizátorov finančnú, produktovú, či produkčnú podporu a pre návštevníkov a účastníkov lepší servis, pridanú hodnotu, či možnosť ochutnať niečo nové,“ vysvetľuje Robert Kubička.

Ten hovorí, že pri zvažovaní spoluprác prehodnocujú mnoho aspektov a kritérií. „Ako napríklad „fit“ daného podujatia a jeho publika ku konkrétnej značke, súlad s jej atribútmi a imidžom,“ naznačuje.

HEINEKEN tak bude tento rok partnerom podujatí ako Uprising, Hip Hop Žije a Hudba Žije, Follow festival, Rock pod Kameňom, Slížovica, Letné Shakespearovské slávnosti či Bratislavských jazzových dní.

4. Víkendy a sviatky

Už sme rozobrali, že počas leta sa predá viac piva ako počas zimy. Predaje však neovplyvňuje len ročné obdobie, ale aj dni v týždni. Celkom logicky je najväčší dopyt po zlatistom moku hlavne počas víkendov a sviatkov.Nealko

Aj svetové štúdie ukazujú, že predaju či už v maloobchode alebo v podnikoch dominujú obdobia, kedy ľudia a rodiny trávia čas spolu. Takýmto obdobím sú sviatky a víkendy. A viete si to overiť aj sami. Stačí si pozrieť, ako to žije vo vašom obľúbenom podniku napríklad v pondelok a ako napríklad v piatok.

5. Dovolenkové destinácie

Posledným bodom v našom prehľade sú dovolenkové destinácie. Dovolenky výrazne prajú uvoľnenejšiemu životnému štýlu. Ľudia relaxujú, oddychujú a často si doprajú aj to, čo si počas bežného týždňa odopierajú.

Ak je krajina dovolenkovou destináciou, výrazne to dokáže pomôcť aj pivovarom. Stačí sa pozrieť napríklad na Prahu, ktorú ročne navštívi zhruba šesť miliónov turistov. Že si veľká časť z nich dopraje pivo, nie je pochýb.

Pivo je s dovolenkou veľký kamarát. Aj preto vznikajú v dovolenkových destináciách špeciálne pivné podniky, ale aj menšie pivovary.


Pivná akadémiaUznajme si to, napriek tomu, že je pivo populárne, v porovnaní s takým vínom málo spoločensky uznávané. A je to škoda. Pivo je nápoj kráľovský a výnimočný. To, čo všetko sa ukrýva za pivom je pre mnohých neznáme. Aj preto sme sa rozhodli spustiť seriál Pivná akadémia. S podporou spoločnosti HEINEKEN Slovensko chceme každý mesiac priniesť zaujímavé čítanie, ktorého cieľom je zvýšiť povedomie o pive a v neposlednom rade zlepšiť pivnú kultúru.

Snímky: HEINEKEN Slovensko a Freepik