Heineken chystá nový Corgoň, hovorí o amerických chmeľoch

Keď v októbri minulého roka predstavil Heineken Slovensko nový Zlatý Bažant IPA, bolo to prekvapenie. Najväčší slovenský pivovar sa totiž vydal v stopách malých remeselných pivovarov, ktorý tento štýl spopularizovali. Výsledky predaja tohto zimného špeciálu nie sú známe, Heineken však v nastúpenom trende pokračuje. Už začiatkom apríla chce do krčiem uviesť nový Corgoň. Siahne po chmeľoch a metódach, ktoré dnes bežne používajú skôr remeselné pivovary.

Jarný špeciál začal Heineken vyberať už počas jesene. „Naši majstri pivovarníci  pripravili viac ako desať vzoriek piva,“ konštatuje Simona Majerská, brand manažérka značky Corgoň. Podľa jej slov z tejto ponuky vybrali dve víťazné vzorky, ktoré dali následne otestovať krčmárom v Nitrianskom kraji. Tí vybrali víťazní návrh, ktorý pivovar navarí a v apríli uvedie do krčiem či pubov po celom Slovensku.

Aké bude víťazné pivo, pivovar neuviedol. Už teraz je jasné, že pôjde o ležiak. Pri chmelení bol v oboch vzorkách použitý chmeľ typu Aurora a Mandarina, ktorý v jednom pive doplnil metódou suchého chmelenia (známeho tiež pod meno dry hopping) americký chmeľ Chinook a v druhom Cascade. „Chmeľu Aurora je v oboch receptúrach práve toľko, aby mali s klasickou dvanástkou rovnaký horký základ, ale aby zároveň mohli vyznieť nové americké chmele. Chmeľ Chinook dodáva pivu citrusovú, korenistú až živicovú arómu, Cascade sa vyznačuje kvetovou, citrusovou a korenistou vôňou. V oboch prípadoch ide o výbornú kombináciu nových chutí a vôní,“ hovorí obchodný sládok hurbanovského pivovaru Karol France.

Pivo by malo niesť názov Corgoň Krčmársky špeciál. Pivovar avizuje, že „pôjde o horké pivo“. Kroky pivovaru z Hurbanova sú v podstate logické. Veľké pivovary sa dlhodobo trápia s poklesom záujmu v segmente Horeca a uvádzanie pivných špeciálov, ktoré sa budú čapovať len v krčmách či puboch, zvyšuje šancu, že pritiahne zákazníkov do krčiem.

Segment čapovaného piva je pre producentov piva dôležitý, keďže maržovosť je v tomto prípade vyššia ako v maloobchode. Nakoniec, priznal to aj samotný pivovar v našej ankete na prelome rokov. „Predaj piva v maloobchode síce rastie, je však do veľkej miery ovplyvňovaný cenou a cenovými akciami. Pre pivovarníkov je segment Horeca atraktívnejší z pohľadu ziskovosti, ako aj z pohľadu pivnej kultúry, ktorú rozvíja práve predaj piva v puboch a reštauráciách“, uviedla na prelome rokov manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko Hana Šimková.

Snímka: Heineken Slovensko