Heineken: Na rok 2023 pripravujeme ďalšie novinky

Heineken

Rok 2022 mal priniesť zásadnú zmenu v boji s pandémiou. Aj ju priniesol, prišli však ďalšie problémy, ktoré nikto nečakal. Vojna na Ukrajine, inflácia a bezprecedentné zvyšovanie cien za energie výrazne poznačili rok 2022. A ako ho vnímali pivovarníci? Pýtali sme sa ich v tradičnej veľkej pivovarníckej ankete. Dnes odpovedá Rene Kruijt, generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko.

Ako hodnotíte tento rok? Môžete na ňom nájsť niečo pozitívne?

Každý rok nám prináša nové príležitosti, bez ohľadu na situáciu, a tak to bolo aj počas tohto roka. V prvom štvrťroku sme zažili postupné uvoľňovanie pandemických opatrení a v priebehu roka sme uviedli niekoľko inovácií, napr. Zlatý Bažant Hurbanovská IPA, nové príchute radlera a teraz počas vianočnej sezóny, Zlatý Bažant Medový Porter.

Rok 2022 bol z pohľadu predaja piva v porovnaní s uplynulými dvoma určite lepší, avšak v porovnaní s rokom 2019, teda rokom pred pandémiou, stále zaostáva. Vplýva na to viacero faktorov, napríklad obmedzené fungovanie prevádzok po pandémii, ale zároveň netreba zabúdať na fakt, že sa rozbehol cestovný ruch v zahraničí a mnohí Slováci dali prednosť pobytu v zahraničí.  V praxi to znamená, že si menej užívali voľno na Slovensku a slovenské hotely, no aj mnohé reštaurácie, to pocítili v nižšej návštevnosti.

Zvyšovanie cien sa dotýka všetkých odvetví a pivovarníctvo neobišlo. Ako zvládate rastúce náklady? Do akej miery Vás ohrozujú?

Aktuálne trendy prinášajú rastúce ceny vstupných surovín, nákladov na prepravu a skladovanie, ako aj zvýšenú cenu práce. Dopad zvýšených nákladov na cenu piva sme sa snažili udržať na čo najnižšej úrovni, časť nákladov sa však premietla do zvýšenia prevádzkových nákladov na výrobu piva, čo má za následok nárast cien produktov.

Na ktoré pivo z Vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2023?

V našom portfóliu aktuálne nájdete 18 rozličných pivných značiek: Zlatý Bažant ´73, Zlatý Bažant, Zlatý Bažant 0,0%, Zlatý Bažant Radler 0,0%, Krušovice, Heineken, Desperados, Corgoň, Kelt, Martiner, Gemer, Starobrno, Březňák, Bradáč, Lagunitas, Edelweiss, MortSubite a Strongbow.

V súvislosti s Vianocami sme priniesli hneď niekoľko noviniek. Išlo o obľúbené multibalenia značky Zlatý Bažant. V rámci nich si naši spotrebitelia mohli nájsť darček v podobe špeciálneho Bažant krígľa, či zlatého pivného pohára. Zároveň sa po čase vrátil na trh najobľúbenejší špeciál Zlatý Bažant Medový Porter. Vianočný multipack sme uviedli aj so značkou Krušovice. Tieto množstevné balenia sú mimoriadne obľúbené, nakoľko môžu slúžiť aj ako skvelý vianočný darček pre každého pravého pivára.

V novej sezóne a v roku 2023 sa môžu naši konzumenti tešiť na ďalšie novinky, no zatiaľ nemôžeme prezradiť viac. Určite sa však majú na čo tešiť.

S akými ambíciami vstupujete do roku 2023? Čo by ste odkázali Vaši fanúšikom?

Práca s pivom nás baví a preto neustále pracujeme na tom, aby sme našim zákazníkom prinášali to, čo im chutí a mohli si tak užívať chvíle strávené spoločne. Fanúšikovia sa môžu tešiť v ďalšom roku na inovácie produktov, ktoré by mali priniesť ešte lepší zážitok z konzumácie našich produktov, ako aj na stabilnú ponuku, ktorú majú radi. Našim plánom je v blízkej budúcnosti tiež investovať do Horeca segmentu a zlepšovať prostredie prevádzok tak, aby mali zákazníci opäť dôvod prísť a vychutnať si zážitok z čapovaného piva.

Prečítajte si aj

Huncút: Udialo toľko zmien, že by sme uvítali pokojnejšie obdobie

Snímka: HEINEKEN Slovensko