O tom, že reťazec Kaufland začal ponúkať remeselné pivo sa toho už popísalo dosť. Takýmto krokom sprístupnil pivá z malých pivovarov aj do regiónov, kde neboli až tak bežné. Reťazec však teraz skúsi niečo nové, keď dočasne zlacní pivo.
Akcie
Že sú supermarkety a hypermarkety založené na akciách asi netreba dvakrát opakovať. Práve vtedy vedia obchodníci do svojich prevádzok prilákať aj tých, ktorí by do obchodov inak neprišli. A treba povedať, že slovenskí spotrebiteľ na akcie reaguje veľmi dobre.
Aktuálne sa Kaufland rozhodol urobiť akciovú ponuku na všetky remeselné pivá, ktoré ponúka v celoslovenskom predaji. Oproti bežným cenám ukrojí 24 až 28 percent. V praxi to znamená, že pivo bude lacnejšie od 40 centov do jedného eura v závislosti od toho, o aké pivo ide.
Lacnejšie pivo môže prilákať tradičných pivárov, ktorí budú chcieť ušetriť alebo aj nových. Práve na nich by takéto akcie mali byť určené. Časť kupujúcich, ktorí remeselné pivo nikdy nepilo, totiž nie je ochotná zaplatiť za iné pivo výrazne viac ako v prípade produktu z priemyselného pivovaru.
Otázka ceny
Tu však vyvstáva otázka ceny a jej primeranosti. Či bežný pivár, ktorý je odchovaný na ležiaku, bude ochotný za remeselné pivo platiť viac. Aj keď treba povedať, že napríklad desiatka od pivovaru Martins sa v akcii dostala pod hranicu jedného eura.
Či nie je bežný slovenský pivár, ktorý robí kvantum spotreby, zhýčkaný na pivo v akcii za 44 centov. A do akej miery má byť remeselné pivo dostupné a aká je jeho primeraná cena. To sú však otázky, ktoré my nezodpovieme. Nakoniec, o primeranosti ceny rozhoduje zákazník tým, či si to pivo nakoniec aj kúpi alebo nie.
Prečítajte si aj
Snímka: Kaufland