Viete čo majú spoločné pivá Kelt, Smädný mních či Pardál? Ide o takzvané ekonomické pivá. V ponuke ich majú všetky veľké pivovary a ich hlavnou ambíciou je ponúknuť pivo, ktoré sa bude predávať vo veľkom. Inak povedané, jeho cena je nastavená tak, že si ho môže dovoliť každý. Samozrejme, pri zachovaní adekvátnej kvality. A práve túto kategóriu nápojov, ktoré chcú zaujať cenou, rozširuje v týchto dňoch aj najväčší slovenský pivovar. Heineken totiž uviedol na trh cider Lišiak zo Sadu Sajder.
Na trhu budú dostupné dve verzie – jablková a hrušková. Obe budú predávané v pollitrových fľašiach a plechovkách, čím sa (na rozdiel od značky Strongbow) viac reflektuje na slovenské nákupné zvyklosti. „Cider je pre Slovákov stále pomerne málo známy nápoj, aj u nás však táto kategória vykazuje potenciál ďalšieho rastu. So slovenským ciderom Lišiak zo sadu oslovujeme konzumentov, pre ktorých je domáci pôvod produktu dôležitý, a ktorí ocenia domácu kvalitu za dostupnú cenu,“ vysvetľuje Peter Nikodem, brand manažér značky Lišiak zo sadu.
Cenu spomína producent vo svojej správe hneď niekoľkokrát. Len na porovnanie, tretinová fľaša cideru Strongbow, ktorý tiež vyrába slovenský Heineken, stojí bežne 0,59 eura, pollitrová fľaša novinky má v obchodoch stáť 0,69 eura. Rovnako veľká plechovka má byť o 10 centov drahšia.
Zloženie oboch produktov je podľa etikety takmer rovnaké (Strongbow má naviac glukózo-fruktózový sirup), v prípade Lišiaka však nie je uvedené percento jablkovej šťavy. Strongbow jej obsahuje 25 percent. Oba nápoje majú obsah alkoholu na úrovni 4,5 percenta.
Cider je nápoj, ktorý je vyrobený kvasením jablkovej šťavy a na našom trhu nemá až takú dlhú tradíciu. Na trhu ho výrazne rozšírili až naše dva najväčšie pivovary len pred dvoma rokmi, keď Heineken začal u nás produkovať značku Strongbow a Pivovary Topvar stavil na značku Kingswood, ktorá sa vyrába v Česku. Podľa Heinekenu je podiel cideru Strongbow v rámci segmentu až 85 percent.
Snímka: Heineken Slovensko