Krčmár pred nami vylial pivo do výlevky a my ho máme za hrdinu

Praha - U bile kuzelky

Ako fanúšikovia piva sa do Prahy radi vraciame. A vždy nás zaujme, ktorým smerom sa tamojšia ponuka aj trendy pohli. Inak tomu nebolo ani teraz, keď sme v hlavnom meste strávili predĺžený víkend, počas ktorého sme navštívili hneď niekoľko podnikov.

Recenzie niektorých podnikov postupne prinesieme. Radi by sme však zhodnotili aj porovnali situáciu v Prahe a na Slovensku, resp. v Bratislave. Zhrnuli sme to do piatich bodov, v ktorých sme sa zamysleli nad tým, kam tamojší trh smeruje.

1. Ponuka je naozaj široká

Ak ste fanúšikom piva, Praha je pre vás ideálna destinácia. Nájdete v nej hneď niekoľko pivovarov aj špecializovaných pivných podnikov. A niekedy netreba ani cestu plánovať, stačí sa vydať len za nosom a podnik s dobrým pivom nájdete len tak.

Praha ťaží z toho, že do nej ročne prúdia milióny turistov. Aj to vytvára predpoklad pre to, aby sa uživili aj podniky, ktoré si vyžadujú špecifickejšiu klientelu.

2. Craft aj vo večierke

U nás už dlhé roky voláme po tom, aby sa tzv. craftové pivo stalo na Slovensku bežnou súčasťou ponuky maloobchodu. Zatiaľ to má od ideálu ďaleko. V Prahe dokážete kúpiť pivo z remeselného pivovaru aj vo večierke.

Je to potešiteľné zistenie, že aj tamojšie supermarkety sa snažia obohatiť ponuku o iné pivo ako z priemyselných pivovarov. Pomáha to celému sektoru. Na Poliakov sa ešte Česi nedoťahujú, pred nami sú však o pár konských dĺžok vpredu.

3. Problémy s obsluhou

Ďalší bod už nebude až taký pozitívny. Na Slovensku sa majitelia podnikov sťažujú, že majú problém nájsť vhodnú obsluhu. Evidentne tento problém trápi aj ich kolegov v Prahe. Problémy s obsluhou sme mali takmer v každom podniku. Kde sme boli na ňu odkázaní.

Zažili sme aj scénu, kde sme museli počkať, kým sa čašník „na pľaci“ naobeduje, aby sa k nám prišiel opýtať, či máme všetko (samozrejme, že sme nemali).

Napríklad návštevu pivovaru Cobolis sme vzdali. Pri vstupe sme sa čašníčky opýtali, či si môžeme sadnúť za konkrétny stôl. Povedala, že áno. Potom nás 15 minút statočne ignorovala. Aj vtedy, keď obslúžila susedný stôl a stihla obslúžiť aj ďalšie tri stoly s novými zákazníkmi.

Tak sme to vzdali. Na „domov“ sme si vzdali tri fľaše tamojšieho piva. Až na izbe sme zistili, že dve z nich boli po „záruke“. Pivo bolo v pohode, pivovar by však mal na takýto predaj upozorniť. Nebudí to dôveru. A to sme pivovar v našej staršej recenzii chválili.

4. „Toto do pľacu nepôjde“

Zostali sme však aj pozitívne šokovaní. Krčmár pred nami vylial do výlevky čerstvo načapované pivo. Dôvod? Na stene pohára sa urobili jemné bublinky. Tie sa tvoria vtedy, keď pohár nie je dokonale čistý. Možno deväť z desiatich zákazníkov by si to ani nevšimlo.

Krčmár z podniku U Bílé kuželky to však dal „na pána“ a pivo nedovolil ponúknuť zákazníkovi. Kolegovi pritom ukázal, že pohár vyčistil zle. Veľká poklona a ukážka toho, že keď sa niečo chce, tak to ide a nepozerá sa na to, že podnik tratí.  Radšej pomlčíme o zlých skúsenostiach nielen na Slovensku.

5. Robiť to trocha inak

Ako uspieť na trhu, kde je podnik na každom rohu? Treba byť originálny. Nám sa konečne podarilo ísť do podniku Dva kohouti. Pivovar tu funguje ako samoobsluha, kde ho na dvore spája s ďalšími podnikmi veľká terasa. Po pivo si zájdete do pivovaru, po jedlo do stánku s jedlom. Jednoduché a efektné.

To je ukážka toho, ako vytvoriť originálny koncept, ktorý je úspešný. Recenziu podniku určite pripravíme a pomenujeme plusy aj mínusy.

Aj tento podnik však môže inšpirovať našich podnikateľov, aby sa snažili na trh prinášať nové koncepty, ktoré reagujú na trendy a boľačky trhu (problémy s obsluhou).

Prečítajte si aj

Praha: Najlepšie hodnotené podniky s remeselným pivom