Majitelia Banskobystrického pivovaru sa stali podnikateľmi roka

Banskobystrický pivovar

Nestáva sa často, aby boli majitelia pivovarov oceňovaní cenami, ktoré sa týkajú celej ekonomiky. Tentoraz sa však podarilo majiteľom Banskobystrického pivovaru triumfovať v prestížnej ankete EY Podnikateľ roka 2021.

Ocenenie pivovaru

Branislav Cvik a Ľubomír Vančo zo spoločnosti Banskobystrický pivovar sa stali držiteľmi ocenenia u EY Podnikateľ roka 2021 Slovenskej republiky. Prestížne ocenenie si na slávnostnom ceremoniáli v historickej budove Národnej rady Slovenskej republiky prevzali z rúk Mariána Bíža, vedúceho partnera EY na Slovensku.

„Víťazstvo v súťaži EY Podnikateľ roka považujeme za ocenenie nášho dlhoročného snaženia sa o rozvoj slovenského potravinárstva. Je to pre nás veľká česť, ktorá nás zároveň zaväzuje v nastúpenej ceste pokračovať. Vnímame to ako úspech nielen nás osobne, ale celej slovenskej pivnej komunity,” hovoria Branislav Cvik a Ľubomír Vančo zo spoločnosti Banskobystrický pivovar.

Pivovarníci uspeli vo vysokej konkurencii. Z viac ako sto prijatých nominácií sa tento rok do súťaže kvalifikovalo dvadsaťtri podnikateľských osobností. Štrnásťčlenná porota súťaže hodnotila uchádzačov podľa medzinárodných kritérií: podnikateľský duch, inovácie, čestnosť a poctivosť/osobný vplyv, finančné výsledky, strategická orientácia, celoštátny/globálny dosah.

Ocenili príbeh

Porota ocenila príbeh pivovaru. „Príbeh Banskobystrického pivovaru patrí medzi tie inšpiratívne. Branislav Cvik a Ľubomír Vančo dokázali postaviť na nohy firmu v problémoch, vybudovať v nej silný tím postavený na dôvere a láske k pivu. Vďaka tomu sa im podarilo znovuzrodiť Urpiner a obstáť v konkurencii na trhu, ktorý je dominovaný globálnymi hráčmi,“ uviedol Michal Meško, predseda poroty a držiteľ titulu EY Podnikateľ roka 2020.

Meško vyzdvihol  prístup k produktu ako takému. „ Je to o to vzácnejšie, že na svojej ceste nepoľavili v kvalite a poctivosti výroby a prinášajú pivo také, aké by podľa nich malo byť. Pritom neustále hľadajú ten správny balans medzi tradíciou a inováciou, z hľadiska samotného produktu, aj vzťahu k zákazníkom a rozvoja remeselného piva ako takého, čo im pomohlo zvládnuť aj pre tento segment mimoriadne náročné pandemické roky,” uviedol Meško.

Podľa jeho slov porota ocenila aj to, že Urpiner má v nasledujúcich rokoch ambíciu výrazne posilniť export značky Urpiner do zahraničia čím môže byť pivovar inšpiráciou aj pre ďalších domácich výrobcov.

Prečítajte si aj

Banskobystrický pivovar: Atmosféru s kamarátmi v podniku nič nenahradí

Snímka: EY Podnikateľ roka