Nestáva sa často, aby boli majitelia pivovarov oceňovaní cenami, ktoré sa týkajú celej ekonomiky. Tentoraz sa však podarilo majiteľom Banskobystrického pivovaru triumfovať v prestížnej ankete EY Podnikateľ roka 2021.
Ocenenie pivovaru
Branislav Cvik a Ľubomír Vančo zo spoločnosti Banskobystrický pivovar sa stali držiteľmi ocenenia u EY Podnikateľ roka 2021 Slovenskej republiky. Prestížne ocenenie si na slávnostnom ceremoniáli v historickej budove Národnej rady Slovenskej republiky prevzali z rúk Mariána Bíža, vedúceho partnera EY na Slovensku.
„Víťazstvo v súťaži EY Podnikateľ roka považujeme za ocenenie nášho dlhoročného snaženia sa o rozvoj slovenského potravinárstva. Je to pre nás veľká česť, ktorá nás zároveň zaväzuje v nastúpenej ceste pokračovať. Vnímame to ako úspech nielen nás osobne, ale celej slovenskej pivnej komunity,” hovoria Branislav Cvik a Ľubomír Vančo zo spoločnosti Banskobystrický pivovar.
Pivovarníci uspeli vo vysokej konkurencii. Z viac ako sto prijatých nominácií sa tento rok do súťaže kvalifikovalo dvadsaťtri podnikateľských osobností. Štrnásťčlenná porota súťaže hodnotila uchádzačov podľa medzinárodných kritérií: podnikateľský duch, inovácie, čestnosť a poctivosť/osobný vplyv, finančné výsledky, strategická orientácia, celoštátny/globálny dosah.
Ocenili príbeh
Porota ocenila príbeh pivovaru. „Príbeh Banskobystrického pivovaru patrí medzi tie inšpiratívne. Branislav Cvik a Ľubomír Vančo dokázali postaviť na nohy firmu v problémoch, vybudovať v nej silný tím postavený na dôvere a láske k pivu. Vďaka tomu sa im podarilo znovuzrodiť Urpiner a obstáť v konkurencii na trhu, ktorý je dominovaný globálnymi hráčmi,“ uviedol Michal Meško, predseda poroty a držiteľ titulu EY Podnikateľ roka 2020.
Meško vyzdvihol prístup k produktu ako takému. „ Je to o to vzácnejšie, že na svojej ceste nepoľavili v kvalite a poctivosti výroby a prinášajú pivo také, aké by podľa nich malo byť. Pritom neustále hľadajú ten správny balans medzi tradíciou a inováciou, z hľadiska samotného produktu, aj vzťahu k zákazníkom a rozvoja remeselného piva ako takého, čo im pomohlo zvládnuť aj pre tento segment mimoriadne náročné pandemické roky,” uviedol Meško.
Podľa jeho slov porota ocenila aj to, že Urpiner má v nasledujúcich rokoch ambíciu výrazne posilniť export značky Urpiner do zahraničia čím môže byť pivovar inšpiráciou aj pre ďalších domácich výrobcov.
Prečítajte si aj
Banskobystrický pivovar: Atmosféru s kamarátmi v podniku nič nenahradí
Snímka: EY Podnikateľ roka