Môžete z nealko piva nafúkať? Pivovary sa doťahujú

Birell

Minulý týždeň zvolal Heineken Slovensko tlačovú konferenciu. Už vopred avizoval, že predstaví novinku, ktorá otvorí na našom trhu prakticky nový segment. Ako sa ukázalo, v Hurbanove stavili na nealkoholického radlera. Na rozdiel od pôvodnej verzie, ktorá obsahovala do 0,5 percenta alkoholu, nová s názvom Zlatý Bažant Radler 0,0 %, neobsahuje žiadny alkohol. Na pultoch obchodov tak vymenili všetky nealkoholické radlery za nové verzie. „Na základe spotrebiteľských prieskumov sme zistili, že konzumenti by jednoznačne uvítali ich obľúbený radler úplne bez alkoholu, aby si ho mohli vychutnať skutočne bez obmedzení. Sme hrdí, že so Zlatým Bažantom môžeme dnes týmto požiadavkám ako jediní na trhu vyhovieť,“ konštatoval David Zappe, marketingový riaditeľ spoločnosti Heineken  Slovensko.

Pivovar sa dokonca spojil so známym televíznym programom Test magazín a nechal novinku otestovať. „Nový produkt nás inšpiroval k realizácii nezávislého testu, v ktorom sme porovnávali výsledky dychovej skúšky u rôznych typov potravín a nápojov. Výsledok pri novinke Zlatý Bažant Radler 0.0% bol jednoznačný – všetky testované osoby po vypití celej plechovky nápoja v oboch príchutiach mali výsledok dychovej skúšky negatívny. Produkt si môžu bez problémov vychutnávať motoristi aj priamo za volantom, “ povedal predseda Asociácie spotrebiteľov Slovenska  Miloš Lauko.

V teste síce porovnávali viacero výrobkov, nealkoholické pivo s obsahom alkoholu od 0,5 percenta ste v ňom nenašli. Aj preto konkurenčné Pivovary Topvar veľmi rýchlo reagovali a nechali si svoje nealkoholické pivo – Birell otestovať. Výsledky sa od tých hurbanovských veľmi nelíšili. „Môžeme potvrdiť, že po konzumácii troch 0,5 l nealkoholických pív Birell v priebehu jednej hodiny nebola preukázaná prítomnosť alkoholu v krvi,“ priblížil výsledok testovania, primár interného oddelenia Fakultnej nemocnice v Trenčíne Oto Herman. Samotné pivovary poukázali aj na prax v susednom Česku. „Vychádzame aj zo skúseností našich českých susedov, kde je Birell používaný v rôznych výrobných závodov už niekoľko rokov ako vhodný nápoj pre dodržiavanie pitného režimu,“ doplnila testovania manažérka značky Birell Katarína Hozáková.

Aj táto prestrelka medzi oboma najväčšími slovenskými hráčmi poukazuje na to, že medzi pivovarmi nepanujú priateľské vzťahy a ich doťahovačky neraz pripomínajú frašku. Stačí si spomenúť na preteky o to, kto prvý uvedie na trh cider.

Snímka: Birell