Pivo ako dobrá reklama? Na trhu sa objavil nový hráč

Nothing Beer

Na trhu sa objavilo nové pivo. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby ho na trh neuviedla firma, ktorá je známa predovšetkým výrobou mobilných telefónov. Prečo je tomu tak a môžeme hovoriť o novom trende?

Pokus o vtip

Všetko to začalo nevinne a spočiatku to vyzeralo ako pokus o vtip. Nothing bola v roku 2022 ešte začínajúcou spoločnosťou, pri ktorej zrode stál švédsky podnikateľ narodený v Číne Carl Pei. Ten sa zviditeľnil ako šéf firmy OnePlus. Tú v roku 2020 opustil, aby založil svoj nový projekt.

Práve 1. apríla 2022 už nová spoločnosť Nothing na sociálnych sieťach oznámila, že po slúchadlách bude jej ďalším novým produktom pivo. Samozrejme, išlo o prvoaprilový žart.

Po roku a pol sa však žart premenil na realitu. Na trhu v Spojenom kráľovstve sa objavilo nové pivo s názvom Nothing Beer. Ide o nefiltrovaný ryžový ležiak s obsahom alkoholu na úrovni 5,1 percenta. Zaujímavosťou je, že pri jeho výrobe bol použitý český chmeľ Kazbek.

Len marketing

V tejto súvislosti je dôležité povedať, že Nothing si nepostavila pivovar, pivo si nechala navariť. Spolupracuje s pivovarom Freetime Beer Company, ktorý nájdete v meste Swansea o Walse.

Pivo sa predávalo v limitovanej edícii, keď bolo do predaja uvedených 100 balení so šiestimi plechovkami. Cena balenia bola stanovená na 20 libier, teda zhruba 23 eur. Mohli si ho kúpiť len zákazníci v Spojenom kráľovstve.

Podľa aktuálnych údajov je pivo vypredané. Spoločnosť sa však vyjadrila, že chce jeho predaj rozšíriť aj na ďalšie trhy. Nothing tak napodobnila spoločnosť Tesla, ktorá na trh tiež uviedla svoje pivo. V oboch prípadoch ide o marketingový nástroj. O zámere písali viaceré svetové médiá, čo zviditeľňuje značku. Navyše, tento krok môže byť zaujímavý aj pre samotný pivovar.

Prečítajte si aj

Najdrahšie pivo sveta? Tesla začala predávať GigaBier

Snímka: Nothing