Pivovar Karpat už nevarí pivo pre reťazec Tesco

Pivovar Karpat a reťazec Tesco

Pred štyrmi rokmi to bola udalosť, o ktorej celá pivovarnícka komunita diskutovala a rozoberala. Dovtedy nenápadný pivovar Karpat spravil krok, ktorý nemal v našich končinách obdobu. Malý pivovar začal variť pivo pre reťazec Tesco. Dnes je uvedená spolupráca minulosťou. Prečo?

Nepredávalo sa?

Pivovar varil pre reťazec pivá pod značkou Tesco Finest. Konkrétne išlo o pivá: Lager 5,2%, Ležiak 12 premium, Ale 5,2%, IPA 5,8%, Wheat 5,0%, Stout  4,8% a Porter 5,3%. „Dizajn fliaš pripravovala spoločnosť Tesco, receptúru jednotlivých pív zabezpečoval tím sládkov pivovaru Karpát pod vedením hlavného sládka Tomáša Huba,“ hovorila pred štyrmi rokmi Michaela Mrázová z pivovaru.

Pre Kaprpat v tom čase išlo o zásadnú spoluprácu. „Uvedené remeselné pivá vyvážame do krajín: Slovenská republika, Česká republika, Poľsko a Maďarsko,“ vypočítavala Mrázová. Dnes tieto pivá v supermarketoch Tesco nekúpite.

Reťazec na otázku, prečo vyradil pivá z ponuky, odpovedal jasne. „Ponuku neustále prispôsobujeme preferenciám našich nakupujúcich,“ uviedol pre oPive.sk Peter Steigauf z Tesco Stores. Podľa jeho slov nejde len o dočasný stav. „Opätovné zaradenie uvedených produktov do ponuky momentálne neplánujeme,“ uviedol Steigauf.

Nové odbytištia

Samotný pivovar hovorí, že sa venuje už len značke Karpat. „Výroba rady Tesco Finest nám v poslednom období tvorila malú časť objemu, takže nám to nijako situáciu nekomplikuje. Manažovanie značky Tesco Finest je plne v kompetencii Tesco, čiže oni sa rozhodujú, čo v rámci danej značky chcú,“ uviedla Miriam Sabovčíková, finančno-personálny manažér spoločnosti Distrib Capital, ktorá stojí za pivovarom Karpat.

Pivovar dnes dodáva pivo do viacerých reťazcov. Jeho pivo kúpite napríklad v supermarketoch Billa, Kaufland či Terno. Karpat, podobne ako iné pivovary, musel riešiť zložitú situáciu spojenú s pandémiou.

„Koronakríza sa nás negatívne dotkla, ale našťastie sme nemuseli výrobu zastaviť a udržali sme 100-percentnú zamestnanosť. Sudové pivo Karpat distribuujeme na približne 40 prevádzok, takže v oblasti on-trade (gastro) sme výrazne pocítili zatvorenie prevádzok našich odberateľov, v prevádzkach modern-trade (siete) sa nám darilo,“ vysvetľuje Sabovčíková.

Nové plány

Pivovar pritom požiadal súdy o dočasnú ochranu. Zložité obdobie chce pivovar využiť inováciu portfólia. „Obdobie koronakrízy sme plne využili na doladenie nových technológií a testovanie piva v nových obaloch. Hneď, ako si budeme istí, že v nových obaloch prinesieme vynikajúcu kvalitu nášho remeselného piva, rozšírime sortiment a ponúkneme našim zákazníkom zaujímavé novinky,“ naznačuje manažérka pivovaru.

„Snažíme sa zvýšiť kvalitu baleného piva napr. využitím odplynenej vody, využitím čistého dusíka a zmesi s CO2, pričom dusík bude vyrábaný vlastným generátorom,“ uviedla Sabovčíková.

Prečítajte si aj

Majiteľ Karpatu expanduje. Chystá druhý pivovar na východe