Na trh mieri prvé slovenské pivo, ktoré vymyslela umelá inteligencia

Hop Grup - Oasis

Nitriansky pivovar Hop Grup sa zapíše do slovenských a možno aj do európskych dejín. Ako jeden z prvých pivovarov vôbec uvádza na trh pivo, ktoré vymyslela umelá inteligencia.

Nápad zo žartu

Ešte v novembri minulého roka bol spustený projekt ChatGPT. Ide o nástroj založený na umelej inteligencii, ktorý vám dokáže odpovedať na akúkoľvek otázku. Dokáže generovať nielen odpovede na bežné otázky, ale aj články, návody či recepty.

A práve na tento nástroj sa obrátil nitriansky pivovar Hop Grup. „Žijeme v kompletne šialenej dobe, tak sme ako vtip pri popíjaní piva v krčme dali v rámci humoru pre AI „umelú inteligenciu“ (ChatGPT) pripraviť recept na pivo,“ píše na sociálnej sieti pivovar.

Pre umelú inteligenciu to nebol problém. Pre slovenský pivovar pripravila recept na American Session DDH IPA. „S otvorenou hubou a viackrát vysloveným „Čo do pi*i?!, Čo sa práve stalo?!, Je toto pravda?!“ sme na druhý deň pivo generované umelou inteligenciou uvarili,“ píše pivovar.

Nástroj pritom dostal za úlohu vymyslieť aj názov piva. Nový kúsok pomenoval Tropical Oasis a pod takýmto menom ho bude predávať aj pivovar Hop Grup.

Nezostalo len pri pive

Pivovar však nezostal len pri recepte na pivo. Nástroj požiadal aj o vytvorenie statusu, ktorým by svoje pivo vedel predstaviť na sociálnej sieti. ChatGPT mu vygeneroval tento popis:

„Ahoj priatelia pivári, máme pre vás novú Tropical Oasis, uvarenú podľa nápadov a odporúčaní od nášho chatbota, ChatGPT! Táto American Session DDH IPA s plato 13° je plná tropických chutí a aróm, ktoré vám pripomenú exotické dovolenky a osviežia vaše chuťové poháriky.

Dvojnásobné sušenie s použitím chmeľov Sabro, Azacca a Citra dodáva tomuto pivu silnú ovocnú chuť a vôňu. S IBU 17 ide o ideálne pivo pre tých, ktorí hľadajú niečo svieže a ovocné. Pridajte si ho do zoznamu pív, ktoré sa treba vyskúšať, a navštívte nás v našej pivárni.“

V statuse je chybné uvedené slovné spojenie „dvojnásobné sušenie“, keď malo byť správne uvedené „dvojnásobné chmelenie“. V tomto prípade je to chybný preklad z angličtiny. V poslednej vete je pritom navyše slovo „sa“. Inak je status úplne použiteľný. Podľa informácií portálu oPive.sk bude pivo na trh uvedené zhruba o dva týždne.

Prekope to pomery?

Slovenský pivovar je prvým pivovarom na Slovensku a pravdepodobne aj v Európe, ktorý na trh uvedie takéto pivo. Len o pár dni ho predbehol kanadský pivovar Whistle Buoy Brewing Company. Ten na trh uviedol pivo Robo Beer.

Otázkou zostáva, do akej miery umelá inteligencia zmení pomery nielen v pivovarníckom biznise. Pivovar Hop Grup už skúšal zadať inému nástroju StarryAI, aby mu vymyslel reklamný banner pre jeho pivo. Výsledky nie sú dokonalé, ale použiteľné.

Umelá inteligencia môže prenikať aj do ďalších odvetví a meniť zaužívané procesy. Najmä šikovnejšie a odvážnejšie firmy môžu s nekonvenčných prístupov profitovať.

Prečítajte si aj

Veľká reklama na slovenské remeselné pivo. Zapózoval s ním jazdec F1

Snímka: FB Hop Grup