V apríli tohto roka to bola správa, ktorá mnohých prekvapila a mala byť v mnohých smeroch pre trh remeselného piva prelomová. Veľký reťazec sa dohodol na predaji remeselného piva s troma desiatkami malých pivovarov. Od zavedenia remeselnej ponuky v Kauflande uplynulo už päť mesiacov, aká je budúcnosť tohto projektu?
Naprieč Slovenskom
Pivá z malých remeselných pivovarov sa do ponuky Kauflandu dostali 24. apríla tohto roku. Na spolupráci s reťazcom sa v prvej fáze dohodlo 29 pivovarov, keď svoje pivá zväčša poskytovali na regionálnej úrovni.
„Spolupracujeme s 29 dodávateľmi, ktorí nám budú dodávať ich remeselné pivá buď na regionálnej úrovni priamo na predajne alebo na národnej úrovni cez naše logistické centrum do celej siete,“ vysvetľovala pre oPive.sk hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.
Kým v zahraničí bolo bežné, že aj malé pivovary ponúkali svoje pivá cez sieť supermarketov, u nás išlo o prelomový krok. V posledných dňoch a týždňoch sa však začali objavovať úvahy a správy o tom, že projekt končí. Aj preto sme sa obrátili na reťazec s otázkami o budúcnosti celej ponuky.
Upravená ponuka
Kaufland poukázal na to, že ponuka si našla svojich fanúšikov. „Veľmi nás tešia pozitívne reakcie zo strany zákazníkov a aj záujem o spoluprácu zo strany ďalších pivovarov,“ hovorí pre portál oPive.sk hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.
Tá uviedla, že projekt vníma vedenie reťazca pozitívne. „Rozšírenie nášho sortimentu o remeselné pivá hodnotíme veľmi pozitívne a plánujeme s týmto projektom pokračovať aj naďalej,“ uvádza hovorkyňa.
Jedným dychom však dodala, že ponuka prejde obmenou. „Sortiment remeselných pív bude prispôsobený sezóne,“ konštatuje. Aj týmto spôsobom reťazec pravdepodobne reaguje na to, že pivo sa najlepšie predáva počas letných mesiacov.
Stále platí, že remeselné pivo sa v slovenských supermarketoch predáva len minimálne. Klasickú ponuku v reťazcoch zväčša rozširujú pivá od pivovarov Kaltenecker, Ikkona či Karpat. Väčšej expanzii malých pivovarov bráni okrem iného aj ich kapacita.