Šéf Heinekenu: Konsolidačný balík nebude ľahkou úlohou pre nás, ani pre celé odvetvie

generálny riaditeľ Heinekenu Slovensko Luis Prata.

Pivovarníci majú za sebou mimoriadne náročný rok 2024. Aký bol? Priniesol aj nejaké pozitíva? Aj na tieto otázky odpovedajú v našej novoročnej ankete zástupcovia slovenských pivovarov. Dnes sa za pivovarníckym rokom 2024 obzerá generálny riaditeľ Heinekenu Slovensko Luis Prata.

Ako hodnotíte rok 2024? Čo ho najviac charakterizovalo?

Rok 2024 bol pre HEINEKEN Slovensko rokom dynamického rastu, ale aj posilnenia pozície  na slovenskom trhu. V rámci nášho portfólia dlhodobo reflektujeme na meniace sa preferencie slovenských spotrebiteľov.

Ukazuje sa, že Slováci sú ochotní zaplatiť za kvalitné pivo adekvátnu sumu a hľadajú nové chuťové zážitky. Svoje postavenie si upevnili najmä naše prémiové ležiaky a výraznejší  úspech zaznamenali radlery. Tento trend potvrdzuje, že Slováci vedia oceniť kvalitu domácich pív.

Aj v tomtu roku, tak ako aj roky pred tým, bolo pre nás jednou z kľúčových priorít byť tu pre HoReCa sektor. Pomáhali sme mu v náročnejších situáciách, akými boli tento rok napríklad povodne, ale aj v dlhodobom raste.

Táto vzájomná pomoc sa pretavila do úspechu, ktorý sme zaznamenali na veľmi vysokej spokojnosti spotrebiteľov s kvalitou nášho piva na HoReCa prevádzkach. Je to pre nás potvrdením toho, že vzájomná podpora má obojstranný zmysel a plánujeme v nej pokračovať aj v ďalších rokoch.

Ktoré veci sa vám v roku 2024 najviac podarili?

Za jeden z najväčších úspechov považujeme to, že slovenská značka Zlatý Bažant si aj tento rok upevnila svoje vedúce postavenie na trhu po úspechu 12 – stupňového piva. Počas letnej sezóny sme zaznamenali výrazný rast popularity radlerov, ktoré sa opäť stali jedným z najvyhľadávanejších nápojov, najmä počas letných mesiacov.

Povedomie o značke Zlatý Bažant radler 0,0% umocnila aj letná kampaň a prepojenie so známym športovcom a influencerom Petrom Saganom. Tento rok sme veľmi úspešne uviedli aj novinku na slovenskom trhu Krušovice Bohém, ktorý sa u nás veľmi úspešne etabloval a jeho obľúbenosť naďalej rastie.

Dôležitým míľnikom bolo aj získanie ôsmich ocenení na tohtoročnej súťaži Slovenská pivná korunka, pričom väčšina išla práve pre našu slovenskú značku Zlatý Bažant. Rovnako sme hrdí aj na udelenie ocenenia Značka kvality pre Zlatý Bažant Radler 0,0% Citrón.

Úspech pre nás znamená aj to, že pozitívne prispievame k rastu celej pivnej kategórie – aktívnou spoluprácou s našimi kľúčovými zákazníkmi, farmármi a prevádzkami v rámci segmentu HoReCa. Cieľom tejto spolupráce je priniesť inovatívne riešenia a služby, ktoré budú reagovať na meniace sa preferencie spotrebiteľov v našej krajine.

V roku 2024 ohlásilo mnoho pivovarov koniec. Podniká sa vám v sektore ťažšie? Aké zmeny by ste privítali?

Rok 2025 bude náročný a zvládnutie nového uloženého konsolidačného balíka nebude ľahkou úlohou ani pre nás, ani pre celé odvetvie. Sme presvedčení o našej stratégii, kde sa budeme zameriavať na naše silné portfólio a spolu s našimi zákazníkmi dodávať našim spotrebiteľom slovenské kvalitné pivo za správnu cenu.

S akými ambíciami a plánmi vstupujete do roku 2025?

Naším cieľom je pokračovať v rozvoji toho, čo nás robí jedinečnými a silnými. Budovať hodnotné a silné značky pivného portfólia, ktoré sú známe svojou prémiovou a najmä slovenskou kvalitou. Inováciami budeme rozvíjať slovenskú pivovarnícku a sladovnícku tradíciu.

Aj v roku 2025 sa budeme zameriavať na posilňovanie pozícií našich kľúčových značiek s cieľom zabezpečiť udržateľný rast prostredníctvom našich vlajkových lodí, ktorými sú Zlatý Bažant, Bradáč, Krušovice alebo medzinárodná prémiová značka Heineken.

Dlhodobou stratégiou spoločnosti HEINEKEN Slovensko je aj neustále prinášať inovácie, ktoré oslovia mladých a náročných spotrebiteľov. Dôležitú úlohu vidíme aj v neustálej podpore segmentu HoReCa, kde poskytujeme komplexnú podporu prevádzky. Naši Business Developeri poskytujú poradenstvo v rôznych oblastiach, ako je cenotvorba, výber sortimentu, digitálna komunikácia, údaje o trhu a podpora predaja.

Majiteľom gastro prevádzok a veľkoobchodníkom tiež veľmi uľahčuje podnikanie nová digitálna platforma Eazle, ktorá urýchľuje nákupný proces a pomáha pri depapierizácii. Prispieva tak k udržateľnému prístupu, ktorý je jedným zo strategických cieľov spoločnosti HEINEKEN Slovensko na najbližšie roky.

Jedným z našich záväzkov je do roku 2030 nakupovať 100% jačmeňa a chmeľu z udržateľných zdrojov. V roku 2018 sme začali s nákupom jačmeňa z udržateľného poľnohospodárstva, kedy sa nám podarilo nakúpiť len 11 %.

Postupne sme objem zvyšovali a na rok 2024 si sladovňa v Hurbanove stanovila cieľ nakúpiť 85 % sladovníckeho jačmeňa z úrody 2024 z trvalo udržateľných zdrojov a tento cieľ sme splnili, pričom podiel zazmluvneného jačmeňa z trvalo udržateľných zdrojov dosiahol 87,7 %.

Prečítajte si aj

Pivovar Buchvald: Hlúposť sa dostala nad slušnosť, pracovitosť a odbornosť

Snímky: Heineken Slovensko