Šéf pivného koncernu: „Pivovary budú padať ako muchy“

Pivovary

Nemecký pivný trh sa nachádza v kríze, akú jeho hráči nezažili celé desaťročia. Na poklese spotreby piva sa podpisujú nielen ekonomické problémy, ale aj zmenené životné návyky mladších generácií.

Na závažnosť situácie upozornil v rozhovore pre nemecký regionálny denník Augsburger Allgemeine generálny riaditeľ spoločnosti Oettinger Getränke, Stefan Blaschak.

Zlá situácia

Blaschak poukazuje na to, že situácia sa na nemeckom trhu dramaticky zmenila. „Doteraz klesal predaj piva relatívne stabilne o dva až tri percentá ročne. Tento rok však zažívame zosuv. Trh sa prepadol o sedem až 7,5 percenta,“ uviedol Blaschak v rozhovore.

Podľa neho ide o zmeny, ktoré už zasiahli celú branžu: „Odvetvie stratilo len za prvý polrok 2025 na domácom trhu okolo 2,6 milióna hektolitrov, čo zodpovedá asi trom miliónom plechoviek denne,“ spočítava.

Za prudkým úpadkom stojí podľa neho aj zmena životného štýlu: „Prichádza generácia, ktorá sa omnoho viac zaoberá zdravím,“ vysvetľuje Blaschak. Nové generácie preferujú zdravší životný štýl, čo sa odráža na poklese dopytu po tradičnom pive.

Prídu problémy

Podľa šéfa Oettingeru sú vyhliadky tvrdé: „Svet pivovarov sa rozpadá, pri menších hráčoch vidíme takmer denne insolvenčné konania, zasiahne to aj veľkých. (…) Pivovary budú padať ako muchy.“ Prognózy sú alarmujúce – zatiaľ čo dnes je produkcia piva v Nemecku približne 80 miliónov hektolitrov, v priebehu piatich rokov by to mohlo byť len 65 miliónov.

Oettinger sa už transformuje z čisto pivovarníckej firmy na výrobcu nápojov so širším portfóliom: „Kedysi sme, ako ostatní, varili len pivo, iba lacnejšie. Dnes sme prví, ktorí uvádzajú na trh nápoje s obsahom proteínov a vlákniny,“ dodáva Blaschak. Novinky ako OeWater s proteínmi či OeLemonade s vlákninou majú pomôcť firme prežiť náročné časy.

Prečítajte si aj

Chceli stavať jeden z najväčších minipivovarov v krajine. Teraz krachujú

Snímka: Freepik