Zviditeľnila ich reklama aj kritika. Pivovar opäť núkajú na prenájom

Pivovar Kvačany

Patrili medzi prvé malé pivovary v novodobej ére. Keď v roku 2006 otvoril svoje brány, veľkú konkurenciu na trhu nemal. Patril medzi prvých priekupníkov na trhu. Hovoríme o pivovare Brontvai, ktorý sa neskôr premenoval na Kvačany. Pred vyše dvoma rokmi ukončil svoju prevádzku. Dnes sa pripomína opäť – cez inzeráty núkajúce na jeho prenájom.

Povestná reklama aj kritika

Niektoré pivovary to majú ťažké. Najmä keď sú odkázané na sezónu. Podobne na tom bol aj pivovar, ktorý nájdete na Liptove. Za 11 rokov svojej existencie sa stihol viackrát zviditeľniť. Okrem toho, že uspel na súťaži Slovenská pivná korunka, zaujali aj jeho ďalšie kroky.

Napríklad v roku 2014 sa majitelia pivovaru zviditeľnili otvorenou kritikou pomerov. „Gastrobiznis je najhorší biznis, aký sme kedy robili. Keď som privátny učiteľ, ľudia si má vážia. Keď som však v gastrobiznise, ľudia mi nadávajú, lebo nemám polievku podľa ich chutí,“ hovorila v roku 2014 Katarína Brontvai.

Už vtedy avizovala, že skončí s pivovarníctvom. Nakoniec to v Kvačanoch potiahli ešte štyri roky. Hneď v nasledujúci rok pritom zaujali reklamnou kampaňou s názvom „Nie sme dáždnikové pivo“. V ňom chceli poukázať na to, že krčmári by si nemali vyberať pivo podľa toho, čo dostanú od pivovaru.

Reklama - Brontvai, Kvačany

„Touto kampaňou chceme poukázať na vzácnosť piva. A teda, že o pivo je potrebné starať sa, správne skladovať a ponúkať ho klientom, ktorí chcú kvalitné a jedinečné pivo a nevyberajú pivo na základe počtu sponzorských dáždnikov, výčapov alebo iných reklamných predmetov so značkou pivovaru, ale na základe svojho výberu kvalitného piva,“ konštatoval  Jakub Brontvai z Pivovaru Brontvai.

Koniec

Pivovar sa následne pokúšal reštartovať svoje pôsobenie aj zmenou mena. K nej došlo na jar 2017. Už nasledujúcu sezónu však pivovar neotvoril. „Vážení priatelia a fanúšikovia, ďakujeme za prejavenú dôveru, ktorú sme dostávali počas 11tich rokov fungovania. Ako to už býva, všetko sa raz začína a všetko sa raz končí. Rozhodli sme sa ukončiť podnikanie v pivovarskom a reštauračnom biznise a sme veľmi radi, že veľká väčšina našich zákazníkov odchádzala od nás spokojná,“ napísali začiatkom roka 2018 na sociálnej sieti majitelia.

Koncom minulého roka došlo k prekvapeniu. Usadlosť, ktorej súčasťou bol aj pivovar, na sociálnej sieti informovala, že po dlhej dobe otvára svoje brány. Okrem toho sa zmenilo aj logo pivovaru s tým, že si dátum otvorenia uvádzal rok 2020.

Z katastra je známe, že komplex zmenil majiteľ. Brontvaiovcov vystriedal nový majiteľ. Vybral si však najhorší možný čas na otvorenie  – koniec novembra 2020. Čo nasledovalo potom, je všetkým známe. Nielen cestovný ruch ochromila pandémia. Čo bude s pivovarom ďalej, ukážu možno najbližšie týždne. Na realitných portáloch sa objavil inzerát núkajúci usadlosť aj z pivovarom.

„Reštaurácia má kapacitu 25 miest na sedenie + terasa 30 miest. Úplne nové zariadenie v kuchyni. Nové toalety. Kapacita ubytovania je 25 lôžok. V objekte je 5 izieb + dvojposchodový apartmán. Izby sú veľmi zachovalé. Varná technológia a plniace zariadenie je plne funkčné,“ píše sa v inzeráte.

Cena prenájmu  komplexu nie je v inzeráte uvedená. Inzerát pritom láka na to, že nie je nutná žiadna veľká investícia. Uvidíme, či sa nájde nový prevádzkovateľ a či sa pivovar Kvačany vráti na pivovarnícku mapu.

Doplnenie: Pôvodne sme uvádzali, že komplex je na predaj. Majiteľ ho však ponúka len na prenájom. 

Prečítajte si aj

Začne rozpredaj pivovarov? Jeden už núkajú cez inzerát

Snímky: Pivovar Kvačany