Hlavná pivná sezóna je za nami. Počasie predaju až tak neprialo

Pivo

Hlavná pivná sezóna je za nami. Aká bola? Do veľkej miery ju poznačilo premenlivé počasie, ktoré zvýšenému predaju piva až tak neprialo. Aj preto už teraz môžeme hovoriť o tom, že minuloročné čísla sa neprepisovali.

Prazdroj ukázal vývoj

Aké bola hlavná pivovarnícka sezóna hodnotil Plzeňský Prazdroj Slovensko. Ten ukázal čísla za uplynulé mesiace. Skupina, ktorá stojí za pivovarom vo Veľkom Šariši uviedla, že tento rok bol nadpriemerne teplým mesiacom bol iba jún, v ktorom Prazdroj na Slovensku predal o 13 percent viac čapovaného piva ako v roku 2024.

„Počas zvyšných jarných a letných mesiacov, ktoré sú v gastro sektore hlavnou sezónou, zaznamenal poklesy predaja čapovaného piva oproti minuloročnej sezóne – v máji takmer o 20 percent, v júli o 15 percent, v auguste vďaka lepšiemu počasiu len o jedno percento,“ vypočítal Prazdroj.

Ten uviedol, že priaznivejší bol len september, kedy predaje čapovaného piva medziročne vzrástli o 26 percent. Celkovo tak Prazdroj od mája do septembra predal o štyri percentá menej čapovaného piva.

„Keď sa pozrieme na predaj fľaškového a plechovkového piva, tak aj u nich vidíme pokles o necelé štyri percentá od mája do septembra. Bohužiaľ, táto sezóna sa nezaradí medzi historické pivné sezóny,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko. Obdobné trendy zachytili Prazdroj aj v Česku.

Zmena pomohla

Prazdroj hodnotí, že z jeho portfólia boli na výčapoch počas leta najžiadanejšími značkami pivá Pilsner Urquell, Šariš a Radegast a aj čapované nealko. Výrazný rast záujmu zaznamenal program Špeciály z Prazdroja, pri ktorom došlo k nárastu predaja o 41 percent v porovnaní s jeho predchodcom s názvom Voľba sládkov.

V rámci ponuky programu sa darilo pivnému špeciálu s názvom 4-chmeľový – špeciálny ležiak za studena chmelený,. Najobľúbenejším špeciálom počas júna, júla aj augusta bol Lážoplážový – vrchne kvasený Pale Ale.

Prazdroj tiež prezradil, že počet sezónnych prevádzok sa tento rok vyšplhal na rekordných 661, čo predstavuje nárast o 10 percent. Vzrástol aj počet sezónnych prevádzok s čapovaným Birellom, a to zo  79 percent v roku 2024 na  85 percent počas tohto leta.

Prečítajte si aj

Cesty za pivom môžu dopadnúť dobre. Alebo aj nie

Snímka: Freepik