Kľúčové faktory úspechu: Čo dnes ľudí láka do podnikov?

Splav Pub

V dnešnej dobe, keď sa život stále častejšie presúva do online priestoru, je pre podniky čoraz ťažšie prilákať a udržať si zákazníkov, najmä mladšiu generáciu. Prežívajú však tie prevádzky, ktoré majú dobre premyslenú stratégiu a dokážu ponúknuť viac ako len produkt, napríklad príjemný interiér, obsluhu či eventy. Aby sa z jednorazových zákazníkov stali štamgasti či komunita, musí podnik dbať najmä na tieto faktory:

Autentickosť

Zákazníci dnes hľadajú miesta s jedinečnou a autentickou atmosférou, ktoré sa nesnažia pretvarovať. Namiesto prehnaného dizajnu prevláda v takýchto podnikoch útulnosť a uvoľnenosť, aká sa v sterilných prevádzkach nenájde.

Príkladom je nový Slávic Výčap v Piešťanoch, ktorý spája moderný priestor so slovenskými tradíciami. Detaily, ktoré voňajú spomienkami – ako porcelánový riad či keramické podpivníky „ako od babičky“ – sa tu spájajú s modernou úpravou klasických jedál, ako je langoš, sviečková a tankové pivo. Keď sa svetové trendy spoja s poctivou slovenskou tradíciou, zákazníci ocenia atmosféru domova, remeselnú kvalitu a autentický zážitok.

Slavic výčap v Piešťanoch.
Slavic výčap v Piešťanoch.
Komunita

Pre mnohých ľudí je najväčším lákadlom pocit spolupatričnosti a priateľskej atmosféry. Tradičné pohostinstvá, ktoré si s láskou pestujú vzťahy so svojimi štamgastmi, sa menia na srdcia miestnych komunít. Sú to miesta, kde sa susedia stretávajú, zdieľajú novinky a prežívajú spoločné chvíle, čím sa vytvára hlboké a trvalé puto.

Košický Splav Pub je živým dôkazom toho, že tradičná piváreň môže byť moderným komunitným centrom. Už počas prvého večera pritiahol hostí z okolia, čím jasne ukázal, že má ambíciu byť obľúbeným miestom štvrte.

Komunikácia na sociálnych sieťach

Hoci je budovanie komunity založené na osobnom kontakte, moderné prevádzky pochopili dôležitosť online priestoru. Komunikácia na sociálnych sieťach im pomáha osloviť nových hostí a budovať vzťah aj mimo podniku. Príkladom efektívneho využitia online priestoru bolo otvorenie Splav Pubu v máji.

Na slávnostný event pozvali lokálnych influencerov, ktorí si užili skvelú atmosféru, dobré jedlo a čapované pivo. Vďaka ich príspevkom sa informácie o novom podniku okamžite rozšírili medzi potenciálnych zákazníkov. Podobne aj Slavic pub pravidelne a skvele komunikuje na svojom profile, kde predstavuje kvalitu produktov a odhaľuje zákulisie prevádzky.

Splav pub
Splav Pub v Košiciach.
Kvalita

Zákazníci sa do podnikov vracajú vďaka kvalite a poctivosti, ktoré sú kľúčovými hodnotami. Prevádzky by mali ponúkať nápoje či jedlo na najvyššej úrovni, k čomu prispievajú napríklad aj pravidelné školenia personálu či sledovanie trendov v oblasti. Dôraz na kvalitu vidíme aj v nových prevádzkach akými je Slávic Výčap, kde ponúkajú  poctivé čapovanie, priateľský servis a kvalitné jedlo, ktoré k pivu patrí, či Splav Pub, kde kvalitu piva zabezpečuje chladený KEG room s tankovou technológiou.


Pivná akadémiaUznajme si to, napriek tomu, že je pivo populárne, v porovnaní s takým vínom málo spoločensky uznávané. A je to škoda. Pivo je nápoj kráľovský a výnimočný. To, čo všetko sa ukrýva za pivom je pre mnohých neznáme. Aj preto sme sa rozhodli spustiť seriál Pivná akadémia. S podporou spoločnosti HEINEKEN Slovensko chceme každý mesiac priniesť zaujímavé čítanie, ktorého cieľom je zvýšiť povedomie o pive a v neposlednom rade zlepšiť pivnú kultúru.